Returer och reklamationer

Welcome to Napapijri

Fri frakt och fria returer!

Hos oss får du alltid gratis standardleverans och retur, du betalar endast för de varor du köper.

Frakt

Standardleverans till ombud (Gratis): 3-4 arbetsdagar

OBS! Vid jul eller rea så kan leveranstiderna förlängas. Vi ber om ursäkt för detta i förväg & hoppas att det inte dröjer.

Retur

Om du vill returnera din vara kan du göra det inom 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket. Din retur registrerar du enkelt online med bara några klick.

Returer och reklamationer


Vi tycker att returer och reklamationer ska vara smidigt. Därför använder vi oss av online-returnering där du som kund enkelt fyller i din retur genom att logga in på Napapirji.se och registrera de varor du önskar returnera. Du kan alltid returnera en vara inom 14 dagar från det att du hämtade ut ditt paket. Under förutsättning att alla varor returneras i samma skick som de var i vid leveransen till dig. Detta innebär att varorna inte får vara skadade, nedsmutsade, tvättade, använda (annat än för att prova varan) eller på annat sätt ändrade, lappar och etiketter ska vara intakta. 


1) Skapa en retur online

a) Logga in på ”Din sida” på Napapirji.se med det lösenord som du angav när du köpte dina varor.

b) Klicka på ”Retur”-ikonen för att påbörja din retur.

c) Kicka på ”Gör byte/retur”

d) Välj vilken order du vill göra en retur från i rullgardinsmenyn. Om du är osäker på vilken order det gäller kan du klicka på de olika ordrarna och få upp vilka produkter som ingick i ordern.

e) Bocka i den eller de produkter du vill returnera, ange hur många du vill returnera samt returorsak. Du kan även fylla i ett meddelande till vår kundtjänst i rutan ”meddelande”. Klicka på fortsätt och din retur är nu registrerad!

f) Nu kommer en sida upp för att bekräfta att ditt returärende är påbörjat. Kolla noga igenom så att allting stämmer och kontakta vår kundtjänst i annat fall.

2) Packa varorna ordentligt och fäst returetiketten på paketet

OBS! Har du inte fått en returetikett i ditt paket, vänligen kontakta kundservice så skickar vi en till dig. 

Det bästa sättet att returnera en vara är att skicka tillbaka den i samma påse/paket som du fick varan levererad i. Fäst returetiketten på paketets utsida och förslut ditt returpaket ordentligt. Returetiketten följer med i ditt paket när du tar emot det. Har du inte kvar den ber vi dig kontakta kundtjänst för att få en ny av oss.

3) Lämna in ditt returpaket hos närmsta postombud

Du behöver inte betala något – returkostnaderna har vi redan betalat! Tänk bara på att alltid spara inlämningskvittot, det är bra att ha om du behöver kontakta oss senare angående din retur.

4) Bekräftelse och återbetalning

Det kan ta upp till två veckor för en retur att komma fram och registreras på vårt lager. Så fort din retur har registrerats får du en bekräftelse per mejl. Har du redan betalat för varorna får du givetvis pengarna tillbaka. Läs mer om din återbetalning här.