FAQs

Welcome to Napapijri

Please select your delivery location Select location Please note that by changing your country all items in your shopping cart will be removed.

Fri frakt och fria returer!

Hos oss får du alltid gratis standardleverans och retur, du betalar endast för de varor du köper.

Frakt

Standardleverans till ombud (Gratis): 3-4 arbetsdagar

OBS! Vid jul eller rea så kan leveranstiderna förlängas. Vi ber om ursäkt för detta i förväg & hoppas att det inte dröjer.

Retur

Om du vill returnera din vara kan du göra det inom 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket. Din retur registrerar du enkelt online med bara några klick.

Frequently asked questions

Frakt och leverans

Vilka fraktmetoder erbjuder ni?
Vi erbjuder standardleverans med DHL.
Vart kan jag hitta information om fraktkostnad och fraktinformation?
Du hittar informationen under våra Leveransvillkor.
Hur kan jag spåra min order?
Du får ett mail med ditt trackingnummer när ordern är skickad som du kan använda på DHL’s hemsida.
Min order saknar en produkt, vad gör jag?
Vänligen kontakta vår kundservice.
Kan min order bli skickad till någon annan, till en annan adress, och/eller till ett annat land?
Du kan skicka din order till en annan eller till någon annans adress. Men du kan tyvärr inte skicka ordern till ett annat land än det land som ordern är lagd i.

Returer och återbetalning

Jag har fått en felaktig eller skadad produkt. Vad gör jag?
Vänligen följ instruktionerna som du hittar under Retur & återbetalning.
Vad är era returvillkor?
Vänligen läs våra returvillkor.
Hur vet jag att ni mottagit min retur?
Så fort vi mottagit din retur så kommer vi att meddela dig på mail.
Erbjuder ni byten?
I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda lätta byten av produkter. Om du vill byta storlek eller byta färg, så får du returnera varorna och lägga en ny order. Din retur kommer att bli återbetald så fort vi fått varorna till vårt lager och senast inom 14 dagar.
Jag har blivit återbetald fel summa.Vad gör jag?
Vänligen kontakta vår kundservice.

Mitt konto och Nyhetsbrev

Vad är er Integritetspolicy?
Din personliga information som du delar med oss är helt konfidentiell. Vårt nyhetsbrev är valbart och du kan avregistrera dig när du vill. För mer information, vänligen läs vår Integritetspolicy.
Vad är fördelarna med att skapa ett konto på Napapijri?
Det finns flera fördelar med att skapa ett konto på Napapijri: du kan anpassa och ändra din profil, skapa en önskelista som du kan dela med vänner och familj, se och följa dina ordrar från ditt konto och det blir ett snabbare köp i kassan.
Måste jag skapa ett konto på Napapijri för att genomföra mitt köp?
Nej du är inte tvungen att skapa ett konto för att kunna genomföra ett köp, det går bra att genomföra som gäst.
Hur ändrar jag uppgifter på mitt konto?
Logga in på ”mitt konto” och klicka på ”redigera” där du önskar att ändra i dina detaljer.
Hur kan jag radera mitt konto?
Vänligen kontakta vår kundservice.

Ordrar

Hur lägger jag en order?
1. Sök, välj och lägg till den produkten du önskar i din varukorg 2. För att slutföra din order, välj fraktsätt och hur du vill betala 3. Du får en orderbekräftelse när din order har gått igenom.
Hur vet jag att ni mottagit min order?
Efter att du har bekräftat din order, kommer du att få ett autogenererat mail från oss som bekräftar din order.
Jag har inte mottagit en orderbekräftelse. Vad gör jag?
Börja med att kolla din skräppost och ditt spam-filter. Om du fortfarande inte får någon orderbekräftelse på mail, vänligen kontakta vår kundservice
Kan jag cancellera eller ändra min order när den är lagd?
När din betalning har blivit accepterad kan du inte ändra i din order. Vänligen kontakta vår kundservice om du behöver hjälp.
Jag har generella problem med att komma åt/köpa produkter från er webbshop?
Vänligen kontakta vår kundservice.

Produktinformation

Erbjuder Napapijri webbshopen hela Napapijris kollektion?
Vår webbshop erbjuder endast ett urval av Napapijris kollektion.
Säljer ni samma produkter som en Napapijri butik?
Ni kan hitta samma varor i vår webbshop som i en Napapijri butik. Men har du frågor om en butik har en specifik produkt ber vi dig att vänligen kontakta butiken direkt.
Hur tvättar jag mina Napapijri kläder?
Vi ber dig att följa tvättråden som finns inuti kläderna.
Är produkterna små/stora i storlek?
Vänligen se storleksguiden, samt informationen under produkten.
Innehåller jackorna riktigt dun?
Vänligen se informationen under produkten.

Övrigt

Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
Vi erbjuder betalning genom Klarna Checkout.
Hur gammal måste jag vara för att lägga en order på Napapijri?
Den lagliga åldern för att köpa varor online är 18 år.
Är moms inkluderat i priset?
Ja, moms är inkluderat i alla priser.
Jag har generella problem med att komma åt/köpa produkter från er webbshop?
Vänligen kontakta vår kundservice.
Är det säkert att handla på Napapijri’s webshop?
Vi garanterar en hög säkerhet av data på vår Napapijri webbshop. Dina bank och kortdetaljer som skickas till vår server genom SSL kryptering (Secure Socket Layer) och skickas till en helt säker miljö.